دانلود تحقیق درمورد جمع آوری و دفع پسآب مجامع کوچک

دانلود تحقیق درمورد جمع آوری و دفع پسآب مجامع کوچک

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد جمع آوری و دفع پسآب مجامع کوچک

با دانلود تحقیق در مورد جمع آوری و دفع پسآب مجامع کوچک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جمع آوری و دفع پسآب مجامع کوچک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جمع آوری و دفع پسآب مجامع کوچک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جمع آوری و دفع پسآب مجامع کوچک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:58 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

احداث شبکه جمع آوری پسآب بهداشتی در مجامع به مقدار زیادی در افزایش سطح بهداشت منطقه موثر بوده است. بنابراین ضرورت احداث شبکه جمع آوری فاضلاب از جمله ضروریات جوامع بشری به حساب می آید و گامی بزرگ در راه رسیدن به توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی است. موضوع مهمی که غالبا هنگام طراحی سیستم های فاضلاب توجه کمی به آن می شود نوع شبکه جمع آوری و روش دفع فاضلابرویی است که برای انتقال فاضلاب به سیستم تصفیه خانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فاضلابروهای ثقلی متعارف به گونه ای طراحی می شود که مناطق شهری و نیمه شهری دارای تراکم جمعیتی بالا را تحت پوشش قرار می دهد، این نوع سیستم ها غالبا در مناطق با تراکم جمعیتی کم باعث تحمیل هزینه های زیاد وغیر ضروری خواهد شد.  این در حالی است که در جوامع کوچک مخصوصا در روستاها باید از روشهای جمع آوری فاضلاب جایگزین یا ترکیبی از روشهای متعارف استفاده نمود.فاضلاب روستایی نسبت به فاضلاب شهری تفاوت هایی را دارا می باشد, چراکه در روستاها مردم آب کمتری را مصرف می کنند و در واقع میزان تبدیل آب به فاضلاب در روستاها کمتر می باشد, براساس تحقیقات اینجانب فاضلاب روستاها دارای دبی کمتر وغلظت بیشتری هستند وباتوجه به اینکه حداقل قطر شبکه های متعارف(مجزا) mm ۲۰۰ است ممکن است فاضلاب به سرعت خود شستشویی نرسد و باعث رسوب و گرفتگی در شبکه شود. یکی از مشکلات اجرای روش متعارف در روستاها وضعیت توپوگرافی نامناسب روستاها است چون عرض معابر دراکثرروستاها کم است وجنس زمین در بعضی از آن ها صخره ای و کوهستانی می باشد و همچنین در مناطقی که شیب زمین منفی است نیاز به حفاری بیشتر می باشد، بنابراین توجه دست اندرکاران این بخش به روش های غیر متعارف معطوف گشته است و ذکر این نکته ضروری است که این سیستم ها فقط برای مناطق خاصی قابل اجرا است. در این کتاب همچنین سعی شده است که هزینه های اجرایی بین دو روش SDGS و متعارف (مجزا) مورد برآورد و محاسبه قرار بگیرد ودر نهایت مقایسه ای بین دو روش انجام گیرد.

این کتاب حاوی مطالب جدید و نوین در زمینه معرفی سیستم های نوین در جمع آوری فاضلاب روستایی ایران و جهان می باشد که با توجه به ضرورت جمع آوری فاضلاب در شهر ها و روستاها جای خالی این کتاب در کتابخانه دانشگاه ها و مراکز علمی احساس می شود و با توجه به تحقیقات وسیعی که در این ۲ سال اخیر درکشور انجام داده ایم و از نزدیک با مشکلات اجرایی وطراحی تاسیسات فاضلابی در روستاهای کشورمان آشنا شدیم می تواند کمک بزرگی به طراحان و پیمانکاران و بهره برداران شرکت های آب و فاضلاب روستایی کشور داشته باشد، در یکی از فصل های این کتاب سیستم SDGS را که در حال حاضر در اکثر روستاهای کشور در حال اجرا می باشد را با سیستم متعارف(CGS) مقایسه کرده ایم که می توان گفت که این کار در کشور در نوع خود کم سابقه است و می تواند راه حل بسیاری از مشکلات باشد.                      دفتر تحقیقات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول: شبکه جمع آوری پسآب در مجامع کوچک

۱- پیاده سازی شبکه جمع آوری پسآب در مجامع کوچک

۱-۱- پسآب بهداشتی

پسآب بهداشتی به مخلوط مواد زاید حاصل از مستراح، دستشوئی، آشپزخانه، حمام و غیره گفته می شود. به عبارت دیگر هر آبی که برای مصرف بخصوصی تهیه شده باشد به هر علتی که کیفیت خود را برای آن مصرف از دست بدهد تبدیل به فاضلاب می شود. قسمت اعظم حجم فاضلاب از آب و باقیمانده آن از مواد مختلفی از قبیل مواد معدنی، آلی تشکیل شده است که قسمتی از این مواد بصورت محلول و قسمتی نیز به حالت معلق در فاضلاب می باشد]۱. [

  

۱-۲-ترکیب فاضلاب

فاضلاب محلول رقیقی است که ۹۹.۹ % آن را آب و فقط ۰.۱% آن را مواد جامد تشکیل می دهد. از این ۰.۱% مواد جامد، ۳۰ % آن را مواد معدنی و ۷۰ % آن را مواد آلی شامل می شود. مهم ترین مواد آلی موجود درفاضلاب شامل۱۰ % چربی، ۲۵% کربوهیدرات­ها و ۶۵% پروتئین­ها است و مواد معدنی فاضلاب شامل ترکیبات فلزی، املاح محلول شن و ماسه هستند[۱،۵]. ترکیبات فاضلاب شهری در نمودار (١-١) نشان داده شده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر